31 Ekim 2012 Çarşamba

Kurban Bayramı ve Kemik Suyu

  Öncelikle herkesin geçmiş kurban bayramı kutluyorum.Oldukça geç oldu ama...Bayramda genelde evdeydik.İlk gün akraba ziyaretiyle geçti.İkinci gün Viaporta gittik.Çocuklar lunaparkta eğlendiler.Birde star tv çekim yapıyordu bizim ufaklıklarda ana haberde 2-3 saniyeliğine gözüktüler.Anlıyacağınız ünlü oldu benim kuzucuklar.Üç saniye üç saniyedir,3'ü 5'i aramamalı öyle değilmi ama.Akşam da ablamlara gittik.O gece orada kaldık ertesi gün döndük.Görüldüğü üzere pek renkli bir bayram geçirmedik.Zaten nerde o eski bayramlar.Şaka şaka panik yapmayın bu konuya geçip kimsenin canını sıkmaya niyetim yok.Çünkü her yeni jenerasyon bir öncekinin bayramını beğenmez.Herkese kendi çocukluğunda yaşadığı bayram mükemmel gelir.Gerçekten öyle mi yoksa gün geçtikçe her konuda olduğu gibi bu konuda da değerlerimizi yitiriyormuyuz bilemiyorum.
   Ablamlar ilik içeren bütün kemikleri bana verdiler çocuklara kaynatmam için.Ben de bu konuda bir hünerliyimdir sormayın gitsin.Etle pek aram yoktur.Ciğer,dalak,kokoreç,işkembe ve bilimum sakatatları ağzıma sürmem.Et,balık ve tavuk üçlüsünü de 40 yıl görmesem aramam.Anlıyacağınız vejeteryanlığı oldukça yatkınım aslında.Babam da tavuk hiç yemez mesela.Çocukken babam yemiyor diye bende yemezdim.Güzel birşey olsa babam yer dermişim.Tavuk yemeye üniversitede başladım.İstanbul dışı,ne pişerse onu yemek zorundasın.Millet ne yiyorsa onu yiyecen arkadaş ya da aç kalacan.Nazlanacak kimse yok.Valla taşı koysalar yersin o derece yani.Çocukluğumdan beri her et yiyişimde o hayvanın canlı hali gelir gözümün önüne ve içim bir tuhaf olur.Of ya yine koptum konudan.İşte eve gelince kaldıkmı kemiklerle başbaşa.Onlar bana bakıyor ben onlara.Öğüre.böğüre soktum düdüklüye.Ya aslında ablam pişiripte yollayacaktı ama bayramda malum karşıya geçmek şehirlerarası seyahat etmek gibi.Ben zaten pimpirikliyim bozulur falan ziyan olur dedim.Valla çocuklarımın hatrına yaptım yoksa hiçbir kuvvet bana bunu yaptıramazdı.Geçen sene de vermişlerdi ben onu pek becerememiştim.Dupduru olmuştu.Erdem ameliyat olduğunda en son ablam bizde yapmıştı da öğrendim nasıl pişirileceğini.
   Efendim tarife gelince;bolca ilik içeren kemikler tencereye sokulur.İçerisine bolca soğan,sarımsak, Allah ne verdiyse evde olan bütün sebzeler atılır ve saatlarce ama saatlerce kaynatılır.Çok koyu bir kıvam elde edilmeli.Sonra kemiklerin içindeki ilikler de bir bıçak yardımıyla çıkarılır sonra süzülüp ya buz kalıplarına ya da benim yaptığım gibi kağıt bardaklar konulup dondurulur.Afiyetle kuzucuklara içirilir.
   Ha bu arada kemik suyu hakkında da bir sürü keşmekeş var.Yok efendim faydalımı değil mi?Valla ben onu bunu bilmem büyükler söylüyorsa vardır bir bildikleri.Çokta kurcalamamak lazım.Zararı yok nasılsa.Dayayın gitsin yavrucaklara...





                                                          Bunlar da donmuş halleri...

6 yorum:

ÖZGÜN HAYAT dedi ki...

ne güzel anlatmışsın ya :)
aynen ben de öğüre böğüre :) muhatap oldum bazı et pişirme olaylarıyla,yıllardır et yemezdim ta ki hamileliğe kadar.aynen ben de o hayvanı canlıyken düşünürüm,neresini ısırdığımı düşünürüm manyak gibi :)
ama şimdi kızım için pişirip duruyorum.kemik suyundan bahsetmen de iyi oldu,yapmalıyım ben de.
afiyet olsun Eren'e ve Erdem'e. sizin de geçmiş bayramınız kutlu olsun :)

durununannesi dedi ki...

ben de yapmam lazım ama henüz kaynatıp yapamadım canım..kaynanamgil daha vermedi kemiklerimizi :P

afacan ikizler dedi ki...

Ben yaptım kurtuldum nurşahçım darısı başına

afacan ikizler dedi ki...

ya yine aynı hatayı yaptım senin yorumunun altına yazmayı beceremedim canım ya dediğin gibi herşey çocuklarımız için çok teşekkür ederim siz yapınca esin'e de afiyet olur inşallah

hanife dedi ki...

son zamanlarda her kafadan ayrı bir ses çıkıyor bir gün yediğimiz gıdaya zararlı diyorlar bir diğer gün faydalı bende bazı konularda eski usül devam ediyorum..
Bloğunu izlemeye aldım yeni haftanın mutlulukla geçmesini dilerim..

afacan ikizler dedi ki...

Aynen öyle size katılıyorum çok teşekkür ederim sizede iyi haftalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails