7 Eylül 2012 Cuma

Kış Hazırlığı

     Dün pek bi hamarattım sormayın.Çocuklarım için ve evim için birşeyler yaptığım zaman çok mutlu oluyorum.Onlar için tam buğday ununda ekmek yaptım.Aslında ben çocuklarımın boğazından geçecekler konusunda çok endişe yaşayan bi anneyim.Mesela bu güne kadar hiç şeker yemediler.Meyveli süte,meyveli yoğurtlara katkı maddesi içeren herşeye karşıyım.Şarküteri ürünlerinide hiç yedirmedim.Bu şekilde davranınca bazen insanlar uzaylıymışım gibi davranıyor bana niye yedirmiyorum diye ama onlar mı uzaylı ben mi tartışılır tabi...neyse aslında ekmeğimi hep kendim yapayım istiyorum ama çoğu zaman olmuyor işte zor bişey değil aslında tembellik işte...Öyle ekmek makinasına falan da ihtiyaç yok bence benim tarifim çok basit ve pratik.Ayrıca çok fazla mutfak aletide mutfakta kalabalık yapıyor.
   Bu tarifi her türlü undan yapabilirsiniz ama dün benim yaptığımın içi biraz çekmemiş.Ben hep poğaça gibi küçük küçük yapıyordum bu sefer ekmek gibi yaptım pişme süresini biraz daha uzun tutmam lazımmış.
   *3 bardak un
   *2 çorba kaşığı sıvı yağ
   *2 çorba kaşığı yoğurt
   *2 çorba kaşığı süt
   *1 tatlı kaşığı tuz
   *1/2 tatlı kaşığı kuru maya
   *1 yumurta
   *1/4 su bardağı su
   Hepsini karıştırıp yağuruyoruz yarım saat kadar mayalandırıyoruz sonra istediğimiz şekli verip pişiriyoruz.

   Sonra çocuklara kek pişirdim.Kırmızı biberleri fırında közleyip,poşetleyip buzluğa attım.Bir püf noktası da paylaşayım.Biberleri köledikten sonra kabuklarının çabuk soyulması için poşete koyup ağzını bağlarsak(sıcakken)çabuk soyuluyormuş ama benim sıcakken yiyeceklerin plastik,naylon tarzı şeylerle temas etmesi pek hoşuma gitmiyor.Ben de cam bi kaba koydum ve ağzını kapattım.Soğuyunca çok güzel çıktı.

   Kış için domates suyu hazırlıyorum bi de.Ben öyle toptan birgün içinde yapıp bitiremiyorum hergün biraz benim için daha rahat oluyor.Bu konuda da kabuklarının çabuk soyuuması için ablam bana püf noktası söylemişti.Domateslerin alt tarafına çarpı şeklinde bi çizik atıyoruz.Sonra kaynamış suya atıyoruz biraz bekledikten sonra soğuk suya atıyoruz kabukları sanki şeftali soyuyormuşuz gibi(bu arada çok severim)soyuluyor.Bugünlük benden bu kadar...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails