3 Ocak 2013 Perşembe

Mental Aritmetik

  Öncelikle herkese sağlıklı,mutlu,huzurlu,her dileğini gerçekleştirebileceği bir yıl diliyorum.Ben sağlık olduktan sonra herşeyin üstesinden gelinebileceğini düşünüyorum.Yeterki Allah bize sağlık,sıhhat versin gerisi boş.Diğerleri birşekilde halolur.
   Ben daha önceki  yazılarımdan birinde belirttiğim gibi matematiği çok seven biriyim.Uzun zamandır mental aritmetik benim ilgimi çok çekiyor.Çocuklarımın bu eğitimi almalarını çok istiyorum.Ama bir arkadaşım bana bunun çocuğun gelişimini olumsuz geliştirebileceğini söyleyince tereddüt ettim ve araştırdım.Herhangi bir zararı olmayacağı aksine çocuğun yüksek basamaklı sayılarla hafızadan işlem gerçekleştirdikçe kendini daha iyi hissedeceği kanaatindeyim.Şimdi bununla ilgili bir kaç bilgi paylaşmak istiyorum.Umarım sizler içinde faydalı olur.
   Mental Aritmetik,kısaca kağıt kalem kullanmadan akıldan işlem yapabilme yeteneğidir. Bu yeteneğin geliştirilmesi için insanlık tarihinin ilk dönemlerinden itibaren çok farklı çalışmalar ve yöntemler geliştirilmiştir. Eski Yunan,Roma,Mısır,Hint ve Arap Medeniyetlerinde Matematiğe çok önem verilmiş ve matematik işlemlerinin yapılmasında kullanılmak üzere günümüzdeki hesap makinesine çok benzeyen ve belli noktalarda daha ileri hesaplamalar da yapabilen farklı aletler geliştirilmiştir. Türk toplumunda Abaküs olarak bilinen bu aletin Sümer,EskiYunan Uygarlıkları,Mısır ve Roma'da yaygın bir şekilde kullanıldığını biliyoruz. Günümüzde Japonya’da SOROBAN,Çin’de SUANPAN Rusya’da SCHOTY adlarıyla günlük hayatta etkin bir şekilde kullanılan ABAKÜS,Mental Aritmetik yeteneğinin geliştirilmesinde çok verimli bir araç olarak kullanılmaktadır.



   Mental Aritmetiği klasik matematikten ayıran en temel özellik Mental Aritmetikte beynimizin her iki lobunun da uyumlu ve verimli kullanılmasıdır.
   Mental Aritmetik bir matematik kursu değildir. Bu eğitim programı ile okuldaki Matematik dersleri arasında doğrudan bir bağlantı da yoktur. Mental Aritmetikte Matematik kullanılır,öğretilmez. Matematik,öğrencinin IQ gelişimini sağlamak,dikkat ve algı yeterliliklerini artırmak,öz güven duygusunu geliştirmek,beynin her iki lobunun verimli kullanılmasını sağlamak,gözlem,öngörü ve hızlı doğru ve etkili karar verme yeteneğini güçlendirmek için kullanılan bir araçtır.


   Bunun eğitimine 5 yaş civarı başlanıyor.Ben bu kadar erken olmasa da kısmet olursa bu eğitimi almaları taraftarıyım.

2 yorum:

durununannesi dedi ki...

esincim öncelikle iyi yıllar dilerim..sana ve afacan ikizlerine :)
bende bu eğitim ile ilgili birkaç yazı okudum..hatta kuzenim yeni yeni eğitimini almaya başlamış..10 yaşında...
geçen gün yeteneksizsiniz programında gördüm 2 tane çocuk bununla ilgili bir uygulama yaptılar..gerçekten ağzım açık izledim..kız bir yandan konuşup sorulan sorulara cevap verirken diğer yandan da işlemleri çıkardı topladı..

Unknown dedi ki...

sağol canım sizede çok güzel birteknik hem çocuklrın sınavda başarı oranını yükseltir diye düşünüyorum

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails