28 Kasım 2012 Çarşamba

Caillou Yapboz

  Ben çocukların yapboz yapmasının onların gelişimine katkı sağladığını düşünüyorum.Çocukları sıkmadan,kısa zaman dilimleri içinde ebeveynler ile beraber yapılan yapbozların; hem çocuğun anne ve(ve ya) babası ile kaliteli zaman geçirmesine hem de çocuğun tamamladığında kendine güvenmesine ve mutlu olmasına olanak sağladığını düşünüyorum.
   Yapboza başlama yaşı açısından çeşitli görüşler var.Açıkçası çok erken dönemlerde (12-24  ay gibi )başlanması çocuğun yapamadığında şevkinin kırılmasına ve buna daha sonraları önyargı ile yaklaşmasına neden olabilir.2 yaştan sonra yavaş yavaş alıştırılmaya başlanabilinir belki ama ben ilk yapbozumuzu aldığımızda 3 yaşındaydılar.Bilmiyorum belki geç kalmış olabilirim ama bu benim görüşüm.Sıkılmalarındansa geç tanışmalarını yeğledim.
   3 yaşa uygun,ilk etapta küçük parçalarla başlayıp artan bir yapboz seti Caillou.Aslında böyle cailloulu,pepeeli şeyleri pek sevmem ama başlamak açısından bana uygun gelmişti.Severekte yapmaya başlamışlardı.Dediğim gibi çok çabuk sıkılıyorlar,ilgilerini toplamak zor oluyor ama bitirdikten sonraki sevinçleri görülmeye değer.Gerçekten tavsiye ederim.İçerisinde 6-9-12 ve 16 parçalı 4 değişik yapboz var.Benim tembeller genelde 6 ve 9 u yapmayı sevseler de diğerlerini de  -itiraf ediyorum- biraz zorlayarak yaptırıyorum.Benden bu kadar.Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails