1 Ekim 2012 Pazartesi

Akılsız Başın Cezasını....

   Ben oldum olası biraz dikkatsiz bir insanımdır.He yanlış anlamayın öyle tabak çanak pek kırmam benim zararım kendime.Küçük ayak parmaklarım çok çekmiştir benden.Vurulmadık sehpa köşesi,duvar kenarı kalmamıştır.Hiç unutmam çok sene geçti anneannemlerdeydik.Konu komşu gelmiş bahçede oyuruyorlardı.Teyzenin biri benden su istedi.Bende içeri girdim,suyu doldurdum tam vermeye gidiyordum ki parmağımı kapını kenarına öyle bir vurdum ki koptu sandım.İçime oturmuştu acısı.Ama hiç sesim çıkmadı,bardak elimde görevimi tamamlamaya gittim.Canım pek kıymetli değildir benim.Akşama ayağım inanılmayacak derece yarısına kadar morarmıştı.
   Şimdi asıl bombaya geliyorum.Cuma akşamı eşim geldikten sonra balkona çıktım-iyiki o geldikten sonra çıkmışım-yerler ıslaktı.Hala daha aklım ermiyor nasıl düştüğüme.Ayağımda da terlik vardı ama öyle bir kaydım ki olduğu gibi ağzımın üstüne çakıldım.İnanırmısınız o an bütün dişlerimin döküldü zannettim.O arada bir patırtı oldu ama eşimde sandalyeyi çektim zannetmiş,benim hiç sesim çıkmadı çünkü düşme ibaresi göstermek adına.Hemen toparlandım doğruca aynaya koştum.Bir baktımki ön dişimin yarısı yok kırılmış.Tepemden aşağı kaynar sular döküldü.Sinirlerim boşaldı başladım ağlamaya.İnsanoğlu işte nankör.En azından tek dişle yırtmıştım ya hepsi kırılsaydı.Eşim çok korktu Ya sana bişey olsaydı diye çok teselli etti toparladım sonra.Olabilecekler:
   -Çenem kırılabilirdi
   -Burnum kırılabilirdi.
   -Kafamı bir yere çarpıp beyin kanaması geçirebilirdim
   -Kolum.bacağım kırılabilirdi vs....
   Hamdolsun bu kadarla atlattım.Düşerken sanırım elimi ağzıma koymuşum dişlerim elime geçmiş.Dizlerim morardı ve de kolumda hafif bir ağrı var o kadar.Verilmiş sadakam varmış.Oysaki sabahleyin oluşlarımla markete gidip çekirdek almıştım onlar uyuyunca çitlemek için ama...Artık elmayı şöyle ısıra ısıra yemek hayal benim için.
   Neyse cumartesi günü dişçiye gittik.Dentinternationel(http://www.dentinternational.com.tr) 1ay olmuş açılalı ben çok memnun kaldım.Sağolsun Meryem hanım çok güzel yaptı estetik açıdan gayet güzel ama hala ağrı var.Uygulanan işlem;
Kompozit Dolgu Nedir? Kompozit dolgu, çürük, çatlamış veya rengi bozulmuş olan dişi onarmak için diş renginde yapılan kompozit reçine (plastik) uygulamasıdır. Laboratuarda imal edilen ve dişe tam olarak uyum sağlamak için kişiye özel bir ölçü alınmasını gerektiren vener kaplamalardan farklı olarak kompozit dolgu, tek bir seansta yapılabilir.

Neden Yapılır?
Kompozit dolgu, en kolay ve en ucuz kozmetik işlemler arasında yer alır. Dolguda kullanılan kompozit reçine, etrafını sardığı dişlere uyacak şekilde biçimlendirilebilir ve cilalanabilir. Komposit dolgu renklenmiş veya kırık dişlerin görünümünü düzeltmek için kozmetik amaçlı olarak da kullanılır. Ayrıca, dişler arasındaki boşlukları kapatmak, dişleri daha uzun göstermek veya dişlerin şeklini veya rengini değiştirmek için de kullanılabilir.

Kompozit dolgu bazen, dişeti çekilmesi sonucunda açığa çıkan kökün korunması amacıyla veya amalgam dolgulara alternatif olarak kullanılır.
İşte böyle.Olacakla öleceğin önüne geçilemiyor ne yazık ki.Allah beterinden korusun ne diyelim....

3 yorum:

Adsız dedi ki...

:( ALLAH KORUDU VALLAHİ HERZAMANDA KORUSUN İNSALLAH...

durununannesi dedi ki...

Allah korumuşş..size bişey olmasın tabii ki..
Benimde kardeşimin havuzun kenarında düşmesi sonucu oldu bu olay..size yapılan yapıldı..yaklaşık 5 yıldır hiçbir şey olmadı ne bir sararma ne de kırılma..hiç farkedilmiyor bile..ama o dikkatli bir şekilde ısıra ısıra elma yiyor :)

Unknown dedi ki...

Çok teşekkür ederim.Kardeşinize de geçmiş olsun gerçi baya geçmiş üzerinden.Ama sevindim herhangi bir problem yaşamamasına.Ben de korkuyordum sararacak veya en ufak bişeyde tekrar kırılcak diye.İçimi rahatlattınız...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails